پلمب دو مرکز زیبایی و لیزر غیرمجاز در مشهد (۲۹ تیر۱۴۰۳) خدمت رسانی به بیش از ۸۸۴ هزار نفر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و شهرداری مشهدمقدس رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد با رئیس ستاد اربعین نجف اشرف دیدار کرد بازدید نمایندگان مردم مشهد از فاز اول خط ۳ مترو مشهد | پژمانفر: حمل‌ونقل درونشهری مشهد با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست ۴ کیلومتر بولوار و تقاطع غیرهم‌سطح حضرت قمربنی‌هاشم(ع) در مشهد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد عزاداری با طعم قهوه عربی ترافیک سنگین در بزرگراه پیامبراعظم(ص)، میدان فلسطین و سه‌راه خیام (۲۸ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از بوی تعفن فاضلاب ضرورت نگاه مجدد به ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مطالبه‌های جامعه بازنشستگان از رئیس‌جمهور منتخب | «معیشت» و «درمان» دو معضل اصلی جامعه بازنشستگان است اعمال‌قانون ۱۲۷۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۲۹ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۸ تیر ۱۴۰۳) اجرای طرح بازرسی از فست‌فود‌ها در مشهد آغاز شد (۲۸ تیر ۱۴۰۳) اجرای طرح «قرار زیارت» در ۴۸۰ مسجد سطح شهر مشهد بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و بیمارستان در حال احداث نیشابور دیدار سرکنسول جمهوری پاکستان با شهردار مشهدمقدس (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | آمادگی مشهد برای انتقال تجربیات در حوزه خدمات شهری، فنی و مهندسی به شهر‌های پاکستان شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بوستان تندیس مشهد + پاسخ ترافیک سنگین در پل جهاد، سه‌راه خیام و تقاطع خیام در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بوستان برکت؛ بستری برای کشاورزی شهروندان مشهدی هوای کلانشهر مشهد امروز «سالم» است (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهروند خبرنگار| طبیعت زیبای روستای زشک در حوالی مشهد

  • کد خبر: ۱۱۵۳۳۳
  • ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
شهروند خبرنگار| طبیعت زیبای روستای زشک در حوالی مشهد
روستای زشک در امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز و حدودا در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است.

روستای زشک در شهر شاندیز واقع شده و بر اساس سرشماری که توسط مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ انجام گرفت، جمعیت روستای زشک، ۲۱۷۱ نفر اعلام گردید.

وجود چشمه سارهای متعدد و منحصر به فرد، به این مکان ، زیبایی فوق العاده ای بخشیده و این روستا را به عنوان یکی از دیدنی ترین مکان های شهر مشهد معرفی کرده است. زشک در لغت برگرفته از زو اشک و به معنای چشمه های جوشان می باشد. اگر در مسیر رودخانه پیش بروید، رودخانه ای را مشاهده می کنید که کاملا خشک شده است در حالیکه چند صد متر پایین تر از آن، آب فراوانی از دل زمین بیرون می جوشد. به همین دلیل است که این روستا به چشمه های جوشان معروف شده است.

روستای زشک به دلیل دارا بودن چشم اندازهای بسیار زیبا، آب و هوای معتدل و نیز باغ های سرسبز میوه به عنوان یکی از بهترین مناطق ییلاقی شهر مشهد شناخته می شود. به علت وجود چشمه سارهای متعدد در این منطقه، آب کافی برای کاشت انواع محصولات باغی موجود می باشد. گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز و هلو از جمله محصولات باغی روستای زشک می باشند.

علاوه بر میوه های این روستا، می توان به نان های محلی که در زشک پخت می گردد نیز اشاره کرد که طرفداران بسیاری داشته و باعث ورود گردشگران زیادی به این روستا می گردد. برای رفاه حال مسافران و گردشگران ، بخش های خدماتی بسیاری مانند رستوران و چایخانه های سنتی نیز در این منطقه دایر شده است.

ارسالی از فرخ فر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->